Millions thanks to....

Jul 19, 2011

My new interest....

malas nak explain kenapa lama tak update blog....ada ker org nak baca ? 

cerita hari ni nak share minat baru aku....... Photography + Multimedia.
Aku terjatuh cinta dengan Photography ...best jugak ye bidang ni.... that day aku join kelas Asas Fotografi by cikgu Adhadi Mohd (salah seorang tenaga pengajar yg fames dlm bab2 foto nih....korang boleh Google page beliau kat Adhadimohd.com). Nampak cam senang nak snape pic....tapi nak dapatkan pic yang cantik rupanya susah jugak....mcm2 nak kena paham tentang DSLR ni...eermm...appeture la, shutter speed la, ISO la....mcm2...sampai skrg aku masih blur2 lagi...tak berapa nak faham lagi....
tapi lepas join kelas cikgu adhadi, kira boleh la sikit2 faham benda2 alah tu.....still learning lagi....cadang nak repet kelas beliau...tapi tak sure bila...tengok bajet + masa....mahal jugak rupanya kelas fotografi nih....huhu...
bab edit mengedit pun belum lagi expert...tapi boleh la sikit2... : - )

Antara pic2 fav yg aku snape ...
me & hubby...taken @ home

little samurai....

some one that make me feel 'what is love'....

black & white mood...
Camera tu takderla baru mana pun aku beli...dah lama dah pun, tapi baru nak show off....
kalau korang perasan, yang pic2 masakan aku snape ngan camera ni lah....tapi masa tu tak reti lagi nak main2 tukar shutter speed, ISO ngan appature....main snape je pakai Auto mood...kdg2 tu ada gak la pakai manual, tapi main hentam kromo je settingnya....tapi oklah..not bad la gak hasilnya...kan?
nak tgk pic tu kena la explore blog nih....malas nak bagi link...banyak sgt.... ^_^

ni la dia my beloved DSLR.... dah berduit sikit nanti boleh upgrade lagi...



sekarang tengah menabung untuk ini .....


Potrait lense

dan ini jugak

wide lense....

maunya makan 4k / 5k gak ni nak beli cik2 lens nih....huhu....

No comments:

Post a Comment

Belonging to

Copyright reserved by Nur's Boutique Gallery | 2010

the other site...

Jutaan terima kasih kpd yg menjadi follower blog yg tak berapa nak hebat ini...

Kepada yang tersinggah dan tidak suka akan blog ini, bebas untuk tidak membaca dan tidak membelek-belek...semua yang ada kat sini sekadar luahan pengalaman dan isi hati yg tidak ada kena mengena dengan sesiapa....

(^_^)

What the latest??