Millions thanks to....

Jan 6, 2011

Puffs & Pineapple Chunky Pizza

Askm sahabat2 cyber sekalian....(skema nya ayat....hehehe)

Dah lama tak menulis blog....asyik bz je memanjang minggu ni....bila dah bz tu, dapur kat rumah pun tak berasap...hehe...bila dah tak berasap tu, means tak der la menu baru yang nak disharing together gether....bila tak der menu baru...maka takder la aku pun 'mengupdate' blog ku ini.....hehehe......

Semalam kelas malam cancel.....so, boleh la aku balik awal sikit. Time ni lah pun kalau nak masak-masak pun....tambahan lak en hubby asyik duk menuntut je mintak buatkan pizza.....ermmm...pizza lagih....korang mesti dah jemu ngan pizza aku...hehehe....dah berapa banyak story pasal pizza daaaa kat sini....hehehe...

Uols layanz je lah....


Tu ler dia rupa pizza yang aku buat utk en hubby semalam....tak tau la nak letak nama apa...disebabkan aku taruk banyak nenas..so.....aku bagi nama "Pineapple Chunky Pizza" .....^_^
Cara nak buat doh pizza, dah dikabo kat N3 sebelum ni.....atau uols klik je sini....

lagi close up Pineapple chunky pizza....



Add in menu semalam, aku buat Curry Tuna Puff ngan Sosej Puff. Sodap....tapi en hubby tak berapa suka...huhu....idea & resepi dapat dari Mat Gebu - Dapur Tanpa Sempadan. Tq sebab share resepi yg best lagi senang dan mudah ini.....i like it ! Saper2 nak resepi boleh ke blog beliau ye....:) (ini kes malas nak copy paste & menaip balik...pi mai pi mai samer je.....)



yang ni inti dalam aku pakai instant curry tuna 'cap ayam' (Ayam Brand le tuuuu...)



 yang ni aku gulung je ngan sosej....sodappp....cecah ngan sos cili...

lagi tambahan menu semalam......Daging Masak Kicap....makan ngan nasik putih panas + telur dadar......



My daging masak kicap :-
Bahan2 :
1. Daging (Direbus dulu bagi masak dan lembut)
2. Cili kering (Dicelur dlm air panas bagi lembut dan dikisar ngan sedikit belacan)
3. Sos Tiram
4. Sos Cili
5. Kicap Lemak Manis
6. Capsicum (dihiris)
7. Tomato (dipotong 4)
8. Garam & Gula secukup rasa
*sukatan tu uols ikut je citarasa masing2...

Cara membuatnya :
1. Panaskan skit minyak, tumis bawang putih dan cili hingga naik bau.
2. Masukkan Daging dan semua sos2 dan juga garam gula secukup rasa.
3. Dah agak sos2 meresap dan sebati ngan daging, masukkan capsicum dan tomato. Kalau yg suka agak2 basah berkuah, masukkan air panas skit...skittt je...kalau kuah banyak sgt tak sedap.
4. Bila dah agak2 kering, boleh la diangkat dan dihidang ngan nasik panas2...yum yum.....

Selamat Mencuba !

No comments:

Post a Comment

Belonging to

Copyright reserved by Nur's Boutique Gallery | 2010

the other site...

Jutaan terima kasih kpd yg menjadi follower blog yg tak berapa nak hebat ini...

Kepada yang tersinggah dan tidak suka akan blog ini, bebas untuk tidak membaca dan tidak membelek-belek...semua yang ada kat sini sekadar luahan pengalaman dan isi hati yg tidak ada kena mengena dengan sesiapa....

(^_^)

What the latest??