Millions thanks to....

Nov 15, 2010

Catatan Isnin 15.11.2010

Hari ni dah pun Isnin. Cepat betul masa berlalu. Rasanya aku baru sain cek gaji last month, ni dah masuk tengah bulan dah .... lagi 2/3 minggu nak kena sain cek gaji baru pulak....huhuhu....pening pening....

Sakit kepala fikirkan masalah kehidupan....makin dewasa makin berat dan complicated masalah yang datang. Kalaulah boleh diputarkan kembali masa, rasanya mcm aku nak balik semula ke zaman sekolah.....enjoy sepanjang masa.....tak perlu fikir masalah nak cari duit...masalah nak manage itu ini.....masalah itu masalah ini......huhu. Uols pun sama ke?....ke aku sorang je yang bermasalah mengejar masa?.....^_^

Ok...today i wanna share some dish that I've made last weekend.....
  1. Roti Puri + Kari Daging
  2. Pulut Kuning + Rendang Daging
  3. Cek Mek Molek - faveret hubby
  4. Peach Vanilla Moist Kek
(iskh...cam banyak je menu aku buat utk 2 hari....huhu.....biar betul !)

 Roti Puri yang kembang semangkuk dalam kuali...hehehe
 Roti Puri + Kari Daging.....ini version aku.....version en hubby goreng dlm kuali non-stick....jadi rupanya mcm capati...tapi tak sempat nak snap pic...hehehe
 Pulut Kuning Tradisional....best ! tak puas makan, hari tu buat sikit je...balance beras pulut yg dah ada kat rumah...
 My Pulut Kuning + Rendang Daging......sungguh bangga aku dgn pulut kuningku (hahahaha...masuk bakul angkat sendiri ^_^)....lemak.....lembut...kilat...tak 'pecah perut'....ni kalau mak aku makan ni mesti bangga dia ngan anak pompuan dia nih....hehehehe
Cek Mek Molek...faveret suamiku....dah lama dia teringin nak makan. kebetulan ubi yg beli kat pasar chow kit hari tu pun ada lagi...so buatkanlah utk dia. kat kl susah nak cari...kalau ada pun kerasssss...gula kat dalam tak rasa.....terharu aku bila dia tak habis2 say thanks sbb buatkan utk dia....love u yang...
Peach Vanilla Moist Cake
Sorry rupa tak berapa cantik.....huhuhu 

Alkisahnya...my family in law dtg semalam stay kat rumah in law kat shah alam......tak tahu nak bawak buah tangan apa....decide last minit buat jelah sebijik kek untuk depa...tengah-tengah aku duk baking kek tu...tetiba gas pulak buat hal....eee....time nilah dia nak habis pun....masa tu pulak hujan..call kedai, diaorg cakap tak boleh hantar sbb hujan, so kena tunggu hujan reda....what happen to my cake is...jatuh le "kekembangannya" tuh...huhuhu....bila gas ada...fikir nak buat yang lain dah x sempat dah...fikir balik....ermm, teruskan jelah dgn kek ni....hopefully kembang balik.....

Bila dh masak....memang kembang...tapi kembang tak sempurna....aku pun cuba le try test ......bila rasa, mcm sedap je...hehehe...teruskan jelah...Bila bawak gi sana...depa makan, depa semua cakap sedappp...hahahaha...so...kiranya..sedap la tuh w/p "kembangnya terhalang".....hehehe

p/s : resepi nanti i update later ye....nak kuar lunch jap....^_^

No comments:

Post a Comment

Belonging to

Copyright reserved by Nur's Boutique Gallery | 2010

the other site...

Jutaan terima kasih kpd yg menjadi follower blog yg tak berapa nak hebat ini...

Kepada yang tersinggah dan tidak suka akan blog ini, bebas untuk tidak membaca dan tidak membelek-belek...semua yang ada kat sini sekadar luahan pengalaman dan isi hati yg tidak ada kena mengena dengan sesiapa....

(^_^)

What the latest??