Millions thanks to....

Jan 12, 2013

Hari Minggu

As salam

Seperti biasa...berhari minggu di pejabat. Tapi takpe...tak rasa ralat sangat hari ni sebab en hubby pun keje....so sama2 keje.....kalau en hubby duk rumah, kita keje....mula la dengki, mana aci betul tak? hehehe

Hari ni tak ada gambar.....just story2 kosong je. Tak ada apa pun nak diceritakan.....cuma nak menyentuh sikit mengenai bersyukur.

Ada member tegur saya asyik membebel.....mcm tak bersyukur dengan kehidupan ini.....ye ke??
Dah tua kot....itu yg membebel tak habis2 tu....hehehe

Tapi no hal.....because she's my fren....i love her whatever happen....

Itulah dia.....perkataan bila dibaca berbeza pengertian dan bunyinya....masing2 mentafsirkan dengan cara yang berbeza. kalau 10 org baca, 10 org memberi tanggapan yang berbeza.....huhuhu

Kita bukan membebel.....itu cara kita memotivasikan diri sendiri. Setiap org ada cara dan gaya yg berbeza. Cara nak melepaskan geram....cara nak melepaskan kemarahan....cara nak meluahkan isi hati....cara nak menunjukkan kasih sayang....cara nak bagi motivasi. Betul tak??? ke sama je semua org???

Setiap hari saya bersyukur dengan kehidupan ini. Hidup dengan cara yang senderhana...tak pernah meminta lebih dari apa yang ada....solat...berdoa....berusaha....itu antara tanda2 kita bersyukur bukan?? Dapat RM 10 terima RM 10....tak pernah saya dapat RM10 merungut kenapa tak boleh dapat RM 50.....bukan itu  salah satu tandanya saya bersyukur ke?? ^_^

Suami saya tak sihat seperti orang lain....tapi saya tak ada pulak merungut minta suami lain....ekekeke...malah saya bahagia disampingnya........itu bukan tanda saya bersyukur ker??

Keluarga saya bukan golongan berada dan saya bekerja membantu keluarga saya....tak pernah saya call mak marah2 kenapa kena bantu dia....huhuhu.....bukan itu tanda saya bersyukur ke???

Saya tak pernah membandingkan nasib saya dengan orang lain walaupun ada di kalangan kawan saya org senang dan tak perlu nak tanggung siapa2......bukan itu tanda saya bersyukur ke???

Alhamdulillah, saya mampu membantu org yang kurang berkemampuan dengan rezeki yang Allah bagi ....bukan itu tanda saya bersyukur ke??

Latar belakang setiap org berbeza. Mereka yang asal usulnya dari keluarga senang, mempunyai sokongan moral yang padu dari keluarga mungkin berbeza cara untuk memotivasikan diri sendiri....tapi macam saya ni yang berjuang seorang diri...cara memotivasikan diri sendiri agak berbeza dengan orang yang mana kadang2 orang tengok macam agak semacam je tak betulnya....hehehe.....

Walau apa pun.....tak kisahlah. Apa pun tanggapan orang, yang penting kita tahu apa yang kita buat. Sepertimana yang my hubby selalu cakap...."buat apa peduli apa orang cakap, bila kita susah bukan dia yang nak bantu pun...dan bila kita senang bukan dia yang bagi kita makan" (^_^)

Pastikan kita sentiasa senyum.....walau apa pun masalah....walau apa pun terjadi....walau apa pun tanggapan orang....walau apa pun dugaan.....senyumlah. Sesungguhnya senyum itu penawar duka (^_^)


No comments:

Post a Comment

Belonging to

Copyright reserved by Nur's Boutique Gallery | 2010

the other site...

Jutaan terima kasih kpd yg menjadi follower blog yg tak berapa nak hebat ini...

Kepada yang tersinggah dan tidak suka akan blog ini, bebas untuk tidak membaca dan tidak membelek-belek...semua yang ada kat sini sekadar luahan pengalaman dan isi hati yg tidak ada kena mengena dengan sesiapa....

(^_^)

What the latest??